PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, Ph.D. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Kontakt a konzultační hodiny ****************************************************************************************** • Miroslava.NovakovaSchoeffelova@fhs.cuni.cz • pro konzultační hodiny viz SIS ****************************************************************************************** * Odborné zájmy ****************************************************************************************** • Jazykový vývoj, jazykové schopnosti • Pregramotnost a gramotnost • Intervence v oblasti jazykových a gramotnostních dovedností ****************************************************************************************** * Předměty vyučované ve studijním programu ****************************************************************************************** • Vývojová psychologie – teorie a metody výzkumu (YMPP005) ****************************************************************************************** * Vzdělání a pracovní zkušenosti ****************************************************************************************** • 2008–2011: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislavě, Katedra logopedie: Ea researcher in 7 FP EU Marie Curie Initial Training Network project • 2013: Ph.D. v režimu co-tutelle na dvou spolupracujících fakultách z pedagogické psychol Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bra • 2012–nyní: Vysoká škola chemicko-technologická, Ústav učitelství a humanitních věd • 2012–2019: Pražská vysoká škola psychosociálních studií • 2019–nyní: Fakulta humanitních studií UK, Katedra psychologie a věd o životě ****************************************************************************************** * Nejvýznamnější grantové projekty ****************************************************************************************** • TAČR: Komplexní diagnostická baterie pro posuzování jazykových a fonologických schopnost a raném školním věku (TL02000174) Fakulta Humanitních studií Univerzit Karlovy – členka • Progress Q17 – Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (Příprava učitele a učitelská prof vědy a výzkumu): Aplikace tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina u dětí se sl postižením – členka týmu • 7 FP EU Marie Curie Initial Training Network project: Enhancing literacy development in languages – ELDEL – Early stage researcher • Kritická místa matematiky na základní škole, Pedagogická fakulta UK (GAČR P407/11/1740) ****************************************************************************************** * Vybrané publikace ****************************************************************************************** • NOVÁKOVÁ, Ivana, Miroslava NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ a Marína MIKULAJOVÁ. Když dítě vidí, co Trénink jazykových schopností dle D.B. Elkonina u dětí se sluchovým postižením. Praha: U Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN ISBN 978-80-7603-184-5. • GAGARINA, Natalia et al., 2020. MAIN: Multilingual Assessment Instrument for Narratives version. Materials for use. ZAS Papers in Linguistics, 64. Czech version. Translated and Nováková Schöffelová, M. & Mikulajová, M. • NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ, Miroslava. DIAGNOSTIKA NARATIVNÍCH SCHOPNOSTÍ A ČESKÁ ADAPTACE NÁS Listy klinické logopedie. 2020(2), 124-135. ISSN 2570-6179. • NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ, Miroslava. Příprava dětí s dysfázií na čtení a psaní. Listy klinic 2019, 2019(1), 18-24. ISSN ISSN 2570-6179. • NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ, Miroslava. Porozumění větám v mladším školním věku. In MIKULAJOVÁ, Utváranie ranej gramotnosti v norme a patológii. Brno: Sokrates, 2018. ISBN 978-80-86572 • NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ, Miroslava a Marína MIKULAJOVÁ. Proč a jak stimulovat dovednosti př čtení a psaní. In: KREJČOVÁ, Lenka a Václav MERTIN.?Škola jako místo setkávání 2016 aneb zábavné a inspirativní v každém věku. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karolovy v P 69-76. ISBN 978-80-7308-643-5. • MIKULAJOVÁ, Marína, Miroslava NOVÁKOVÁ SCHÖFFELOVÁ, Oľga TOKÁROVÁ a Anna DOSTÁLOVÁ. Trén schopností podle D. B. Elkonina Předgrafémová a grafémová etapa. 2. Praha: Centrum ROZUM ISBN 978-80-260-8261-3. • MARKOVÁ, Jana, Zsolt CSÉFALVAY, Marína MIKULAJOVÁ a Miroslava SCHÖFFELOVÁ. Analýza poroz slovenčině: Test porozumenia viet s normami. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratisl 978-80-223-3797-7 • CARAVOLAS, Markéta, Arne LERV?G, Petroula MOUSIKOU, Corina EFRIM, Miroslav LITAVSKÝ, Edu QUINTANILLA, Nayme SALAS, Miroslava SCHOFFELOVÁ, Sylvia DEFIOR, Marína MIKULAJOVÁ, Gabri MÁLKOVÁ a Charles HULME. Common patterns of prediction of literacy development in differ orthographies. Psychological science. 2012. DOI: 10.1177/0956797611434536. • SCHOFFELOVÁ, Miroslava a Marína MIKULAJOVÁ. Vývoj různých aspektů čtení ve slovenštině. 2012, 1-2, s. 111-125. ISSN 0031-3815. FOTO: Jan Jirkovský